case

Slim inventaris management van fietsen en batterijen

3 dagen

tot go-live

5x groei

van klanten en bakfietsen

Alles-in-één

applicatie

achtergrond

De elektrische deelbakfiets van Cargoroo is het alternatief voor de auto in de stad. Je vindt hem in verschillende buurten in Amsterdam, Utrecht Den Haag, Arnhem en Nijmegen. Maar ook over de grens in Leuven, Mechelen en binnenkort in Manchester kun je een Cargoroo bakfiets tegenkomen.

Fietsen met Cargoroo is eenvoudig, je kunt je gemakkelijk registreren & aanmelden. Vervolgens kies je jouw bakfiets. Reserveer of start direct. Open het slot en fietsen maar! Allemaal in de app, en natuurlijk betaal je alleen zolang je de bakfiets gebruikt. En geen minuut langer.

Cargoroo
Service
OutSystems
Solution
Mobile app
Sector
Logistics & Supply Chain
uitdagingen

Enorme groei

De vijfvoudige groei van het aantal nieuwe klanten én bakfietsen zorgt voor nieuwe uitdagingen. Behalve de logistieke uitdaging van het uitrollen en beheren van een groot aantal nieuwe bakfietsen, is ook overzicht houden belangrijk.

Een inventarissysteem laat de medewerkers van Cargoroo snel en gemakkelijk zien wat de status is per fiets, maar ook van de batterijen. Zo kunnen aanpassingen snel worden doorgevoerd. Omdat de uitrol van nieuwe bakfietsen en batterijen al loopt, moet er snel een oplossing komen voor het inventarisssysteem.

Razendsnelle ontwikkeling

Of we vóór vrijdag een oplossing kunnen realiseren? Dat is een mooie uitdaging! Woensdagochtend start het project met een ingekorte versie van de Design Sprint en binnen een uur zijn alle details van het project vastgelegd: het doel, de werking en de belangrijkste business objects

No items found.
oplossing

In het OutSystems platform staat binnen één dag een Proof of Concept dat is opgezet door 2 consultants van Quatronic. Aan het einde van de woensdagmiddag worden in overleg met de kant alle details en wensen van verder uitgewerkt. Aan de hand van de feedback wordt het product verder uitgewerkt en op donderdagmiddag staat het product klaar voor oplevering. Vrijdagochtend is het product al in gebruik genomen door Cargoroo.

Twee apps met realtime inzicht

De oplevering bestaat uit twee onderdelen: een app voor smartphones waarmee de QR-codes op fietsen en batterijen gescand kunnen worden en een inventaris management app waarop managers de batterijwissels en het inventaris kunnen bekijken in een online omgeving. De functionaliteit om data te exporteren voor o.a. data analyses wordt ook direct opgeleverd.

Met beide apps kan Cargoroo een beter overzicht bewaken van al haar fietsen en bijbehorende batterijen. En kan er in één oogopslag achterhaald worden welke batterij mist bij het constateren van diefstal én medewerkers die batterijen vervangen kunnen vanaf nu met het grootste gemak (en hun eigen smartphone) hun werk doen: batterijen en fietsen scannen voor het bijhouden van wijzigingen.

Dit is de kracht van low-code: binnen 3 werkdagen van idee tot realisatie op de werkvloer.

Cases

Meer succesverhalen

Automatisering van het offerte traject en real-time inzichten

Alpina Group

Financial Services

2

Weken tot een Proof of Concept

4

Maanden tot volledige ingebruikname

80%

Tijdsbesparing in de acceptatie van een offerte

Samen de energietransitie versnellen: Maatwerk Retail Energieplatform

NextEnergy

Energy & Infra

8 maanden

tot go-live

3

applicaties

Automatisering

van alle processen

Datagedreven werken: van onderbuikgevoel naar realtime managementinformatie

NextEnergy

Energy & Infra

Sneller

inzichten

Data-gedreven

oplossing

Workflow & Planning Tool in logistieke processen

Natec

Logistics & Supply Chain

6

weken tot oplevering

40%

minder tijd nodig voor plannen

> 50%

verbetering in nauwkeurigheid

Warehouse Management: optimalisatie van e-commerce warehouse processen

Ahold Online

Logistics & Supply Chain

> 5%

toename in efficiëntie

Verbeterde

gebruiksvriendelijkheid

Geen

downtime

Slimme aansturing thuisbatterij op onbalans

NextEnergy

Energy & Infra

6 maanden

van idee tot pilot

>10 pilots

met thuisbatterijen

2.5 FTE

ontwikkeling en programma management

Volledige digitale ondersteuning van het productieproces

Cheesepop Food Group

Manufacturing

6 maanden, 2 FTE

bouwen MVP

Traceability

volledig productieproces

Real-time

voorraadinzichten

Een moderne data architectuur met Azure Synapse en Power BI

Stadsverwarming Purmerend

Energy & Infra

2 maanden

tot go-live

Toekomstbestendig

Altijd

actueel

Slimme digitale oplossing voor transportregistratie

Boskalis

Manufacturing

6 weken

tot ontwikkeling

1

FTE

Direct

in gebruikt

Het ontwikkelen van een schaalbare digitale basis

Lifemaxx

Logistics & Supply Chain

1 maand

analyse

360° overzicht

van het IT-landschap

Roadmap

voor komende 5 jaar

Automating emission calculations in construction

Topsector Logistiek

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

tool

2 processen

berekening + vergunning

Exacte

cijfers

Scannerapp: Een solide basis voor innovatie

Container Centralen

Logistics & Supply Chain

vernieuwde

software

Sneller

scannen

Beter

reparatieproces

Assetmanagement & offline inspecties

Smart-AIS

Manufacturing

40%

tijdswinst op inspecties

8 weken

MVP ontwikkeltijd

4 maanden

totale ontwikkeltijd

My CC: een compleet klantenportaal voor bestellingen en beheer

Container Centralen

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

systeem

Betrouwbaar

info

Actueel

inzichten

Low-code en BI voor datagedreven klant- en productinzichten

Alpina Group

Financial Services

1

maand

Gecentraliseerd

inzichten

Visualiseren

van data

Digitalisering van onderhouds- en vervangingsprocessen

Defensie fabrikant

Manufacturing

3 maanden

bouwen en integreren met alle systemen

>40%

sneller proces & afname fouten

Volledig

digitale workflow

Digitale self-service voor klanten met inzicht in energieverbruik

Stadsverwarming Purmerend

Energy & Infra

Gebruiksvriendelijke hypotheekadvies tool voor adviseurs en klanten

Proud Experts

Financial Services

Partnerportaal voor centraal project- en contractbeheer

Connekt

Logistics & Supply Chain

3

oplossingen

Sneller

audits

Minder

administratie

Van vaste formulieren naar volledig configureerbare vragenlijsten

Biotronik

Manufacturing

Sneller

inzichten

Hogere

patiëntbetrokkenheid

Makkelijke

dataverzameling

Maak een MOve met maatschappelijke impact

Mo the Movement

Registratie van bomen in Nepal

Green Intelligence

Energy & Infra

De Helpful Information App: betrouwbare informatie voor vluchtelingen

Rode Kruis