Cargoroo - Inventaris Management

In het kort

Market
Sustainability & Tech
Service
OutSystems
Solution
Mobiele applicatie
achtergrond

De elektrische deelbakfiets van Cargoroo is het alternatief voor de auto in de stad. Je vindt hem in verschillende buurten in Amsterdam, Utrecht Den Haag, Arnhem en Nijmegen. Maar ook over de grens in Leuven, Mechelen en binnenkort in Manchester kun je een Cargoroo bakfiets tegenkomen.

Fietsen met Cargoroo is eenvoudig, je kunt je gemakkelijk registreren & aanmelden. Vervolgens kies je jouw bakfiets. Reserveer of start direct. Open het slot en fietsen maar! Allemaal in de app, en natuurlijk betaal je alleen zolang je de bakfiets gebruikt. En geen minuut langer.

uitdagingen

Enorme groei

De vijfvoudige groei van het aantal nieuwe klanten én bakfietsen zorgt voor nieuwe uitdagingen. Behalve de logistieke uitdaging van het uitrollen en beheren van een groot aantal nieuwe bakfietsen, is ook overzicht houden belangrijk.

Een inventarissysteem laat de medewerkers van Cargoroo snel en gemakkelijk zien wat de status is per fiets, maar ook van de batterijen. Zo kunnen aanpassingen snel worden doorgevoerd. Omdat de uitrol van nieuwe bakfietsen en batterijen al loopt, moet er snel een oplossing komen voor het inventarisssysteem.

Razendsnelle ontwikkeling

Of we vóór vrijdag een oplossing kunnen realiseren? Dat is een mooie uitdaging! Woensdagochtend start het project met een ingekorte versie van de Design Sprint en binnen een uur zijn alle details van het project vastgelegd: het doel, de werking en de belangrijkste business objects

oplossing

In het OutSystems platform staat binnen één dag een Proof of Concept dat is opgezet door 2 consultants van Quatronic. Aan het einde van de woensdagmiddag worden in overleg met de kant alle details en wensen van verder uitgewerkt. Aan de hand van de feedback wordt het product verder uitgewerkt en op donderdagmiddag staat het product klaar voor oplevering. Vrijdagochtend is het product al in gebruik genomen door Cargoroo.

Twee apps met realtime inzicht

De oplevering bestaat uit twee onderdelen: een app voor smartphones waarmee de QR-codes op fietsen en batterijen gescand kunnen worden en een inventaris management app waarop managers de batterijwissels en het inventaris kunnen bekijken in een online omgeving. De functionaliteit om data te exporteren voor o.a. data analyses wordt ook direct opgeleverd.

Met beide apps kan Cargoroo een beter overzicht bewaken van al haar fietsen en bijbehorende batterijen. En kan er in één oogopslag achterhaald worden welke batterij mist bij het constateren van diefstal én medewerkers die batterijen vervangen kunnen vanaf nu met het grootste gemak (en hun eigen smartphone) hun werk doen: batterijen en fietsen scannen voor het bijhouden van wijzigingen.

Dit is de kracht van low-code: binnen 3 werkdagen van idee tot realisatie op de werkvloer.

foto's
No items found.
meer weten

Neem contact op met

Richard

Co-founder
Cases

Meer succesverhalen