case

Automatisering van het offerte traject en real-time inzichten

2

Weken tot een Proof of Concept

4

Maanden tot volledige ingebruikname

80%

Tijdsbesparing in de acceptatie van een offerte

achtergrond

Alpina Group (een fusie van de Heilbron Groep en de Voogd & Voogd Groep) is een van de grootste tussenpartijen binnen de financiële dienstverlening. Via een uitgebreid netwerk van adviseurs en een centrale acceptatieafdeling worden offertes van allerlei verschillende verzekeraars uitgevraagd en aan de zakelijke klanten voorgelegd.

Inkomen & Schade zakelijk

De afdelingen Inkomen en Schade zakelijk van Alpina hebben verzekeringsacceptanten in dienst. Offerteverzoeken van klanten worden door tussenpersonen (adviseurs) opgesteld en komen bij de acceptanten terecht. De acceptant controleert het risico, de dekking en offreert in samenwerking met de verzekeraar een passende premie. Hierna wordt ook de polisaanvraag ingediend, geaccordeerd en verwerkt tot een verzekeringspolis.

Samen ontwerpen, korte lijnen, snel schakelen, periodiek evalueren en de adviseurs nauw betrekken bij de tussentijdse releases. Wij zien het als de ideale manier van werken aan een mooie toekomst.

Tom Ikink - Directeur Inkomen, Leven, Arbo en Re-integratie bij Alpina Group
Alpina Group
Service
OutSystems
Solution
Workflow tracking & monitoring
Backoffice portal
Sector
Financial Services
uitdagingen

Repetitief werk

Het opvragen van offertes bij meerdere verzekeraars was voor adviseurs een tijdrovend en foutgevoelig proces. Bij elke offertestraat voerde de adviseur dezelfde gegevens in om aan een premieberekening te komen.

Trage acceptatie

Het uitbrengen van een offerte en de acceptatie van een polisaanvraag nam veel tijd in beslag. Gegevens kwamen binnen via de mail, werden gecontroleerd bij meerdere verzekeraars en checks werden handmatig of in externe systemen gedaan.

Gebrek aan gebruiksvriendelijkheid

Het gebruik van meerdere offertestraten die een sterk afwijkende werking hebben leidde tot een slechte gebruiksvriendelijkheid bij het aanvragen van de offerte. Daarnaast resulteerde het in gefragmenteerde resultaten, documenten en voorwaarden.

No items found.
oplossing

In 2 weken tijd is een Proof of Concept van de offerte- en acceptatiesoftware gebouwd voor de inkomensverzekeringen. Hierna heeft Quatronic met een team van 3 consultants binnen 3 maanden de applicaties ontwikkeld en uitgerold. Door het succes zijn daarna ook de zakelijke schadeverzekeringen in de software toegevoegd.

  • De oplossing is dé centrale plek voor de adviseurs en acceptanten van Alpina Group.
  • Offertewizard met dynamische vraagstelling
  • Real-time integratie met de premieberekeningen van verzekeraars
  • Geautomatiseerde checks (o.a. UBO, FISH, RDW en Roy-data)
  • Businessrule configuratie voor acceptatieregels
  • Centrale documentgeneratie

De aanvraagstraat stelt Alpina Group in staat om zich volledig op de klant te richten, en minder tijd te spenderen aan administratieve taken.

Cases

Meer succesverhalen

Samen de energietransitie versnellen: Maatwerk Retail Energieplatform

NextEnergy

Energy & Infra

8 maanden

tot go-live

3

applicaties

Automatisering

van alle processen

Datagedreven werken: van onderbuikgevoel naar realtime managementinformatie

NextEnergy

Energy & Infra

Sneller

inzichten

Data-gedreven

oplossing

Workflow & Planning Tool in logistieke processen

Natec

Logistics & Supply Chain

6

weken tot oplevering

40%

minder tijd nodig voor plannen

> 50%

verbetering in nauwkeurigheid

Warehouse Management: optimalisatie van e-commerce warehouse processen

Ahold Online

Logistics & Supply Chain

> 5%

toename in efficiëntie

Verbeterde

gebruiksvriendelijkheid

Geen

downtime

Slimme aansturing thuisbatterij op onbalans

NextEnergy

Energy & Infra

6 maanden

van idee tot pilot

>10 pilots

met thuisbatterijen

2.5 FTE

ontwikkeling en programma management

Volledige digitale ondersteuning van het productieproces

Cheesepop Food Group

Manufacturing

6 maanden, 2 FTE

bouwen MVP

Traceability

volledig productieproces

Real-time

voorraadinzichten

Een moderne data architectuur met Azure Synapse en Power BI

Stadsverwarming Purmerend

Energy & Infra

2 maanden

tot go-live

Toekomstbestendig

Altijd

actueel

Slimme digitale oplossing voor transportregistratie

Boskalis

Manufacturing

6 weken

tot ontwikkeling

1

FTE

Direct

in gebruikt

Het ontwikkelen van een schaalbare digitale basis

Lifemaxx

Logistics & Supply Chain

1 maand

analyse

360° overzicht

van het IT-landschap

Roadmap

voor komende 5 jaar

Automating emission calculations in construction

Topsector Logistiek

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

tool

2 processen

berekening + vergunning

Exacte

cijfers

Scannerapp: Een solide basis voor innovatie

Container Centralen

Logistics & Supply Chain

vernieuwde

software

Sneller

scannen

Beter

reparatieproces

Assetmanagement & offline inspecties

Smart-AIS

Manufacturing

40%

tijdswinst op inspecties

8 weken

MVP ontwikkeltijd

4 maanden

totale ontwikkeltijd

My CC: een compleet klantenportaal voor bestellingen en beheer

Container Centralen

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

systeem

Betrouwbaar

info

Actueel

inzichten

Low-code en BI voor datagedreven klant- en productinzichten

Alpina Group

Financial Services

1

maand

Gecentraliseerd

inzichten

Visualiseren

van data

Digitalisering van onderhouds- en vervangingsprocessen

Defensie fabrikant

Manufacturing

3 maanden

bouwen en integreren met alle systemen

>40%

sneller proces & afname fouten

Volledig

digitale workflow

Digitale self-service voor klanten met inzicht in energieverbruik

Stadsverwarming Purmerend

Energy & Infra

Gebruiksvriendelijke hypotheekadvies tool voor adviseurs en klanten

Proud Experts

Financial Services

Partnerportaal voor centraal project- en contractbeheer

Connekt

Logistics & Supply Chain

3

oplossingen

Sneller

audits

Minder

administratie

Van vaste formulieren naar volledig configureerbare vragenlijsten

Biotronik

Manufacturing

Sneller

inzichten

Hogere

patiëntbetrokkenheid

Makkelijke

dataverzameling

Slim inventaris management van fietsen en batterijen

Cargoroo

Logistics & Supply Chain

3 dagen

tot go-live

5x groei

van klanten en bakfietsen

Alles-in-één

applicatie

Maak een MOve met maatschappelijke impact

Mo the Movement

Registratie van bomen in Nepal

Green Intelligence

Energy & Infra

De Helpful Information App: betrouwbare informatie voor vluchtelingen

Rode Kruis