Natec Sunergy BV

In het kort

Efficiente afhandeling van workflows en overzicht in communicatie met externe partijen

Market
Logistics & Supply Chain
Service
OutSystems
Solution
Workflow monitoring, Logistical planning, Dynamics Integration

6

weeks to deliver the app

40%

reduction time spent planning

>50%

accuracy & transparancy

achtergrond

Natec Sunergy is marktleider in de Benelux met de beste solarproducten. Met een assortiment dat nauwkeurig is afgestemd op de dynamische ontwikkelingen binnen de solarindustrie, fungeert Natec als de cruciale schakel tussen wereldwijde producenten en de professionele installateurs in Europa. Natec Sunergy staat symbool voor energie, uitdaging en de kracht van samenwerking.

Afdeling logistiek

De logistieke afdeling bij Natec vervult een sleutelrol tussen inkoop en verkoop. Het is verantwoordelijk om inkoop- en verkooporders op elkaar af te stemmen en logistiek af te handelen.

Inkoop wordt in bulk gedaan op basis van verkoopvoorspellingen waarna de producten, die vervolgens onderweg of op voorraad zijn, worden toegewezen aan verkooporders die in de tussentijd zijn binnengekomen.

Het koppelen van inkooporders aan verkooporders speelt een grote rol, net als een strakke planning en heldere communicatie over het transport tussen warehouses en de klanten. Hierbij vertrouwde Natec Sunergy al jarenlang op een groeiend aantal Excel-bestanden.

uitdagingen

Data integriteit

Er werd door meerdere personen in meerdere excellen gewerkt die gezamenlijk overzicht moesten bieden in welke orders aan elkaar gekoppeld waren en een workflow over de logistieke opvolging. De meerdere excelbestanden hadden als risico dat data verloren raakte, inkoop orders dubbel gekoppeld werden aan verschillende verkooporders. Daarnaast moesten de excel bestanden dagelijks gesynchroniseerd worden met de in- en verkooporders uit business central.

Inzicht in de workflow

Het was een bewerkelijk proces om overzicht te bewaren over alle openstaande taken en waar containers met producten zich in de workflow bevonden.

Communicatie

Dagelijks moeten alle betrokken logistieke partners geinformeerd worden over geplande transporten met vaak nog wijzigende details over de oppik- of afleverlocaties. Dit betekende veel data uit excel halen en combineren om vervolgens in emails te delen. Maar ook weer overzicht zien te houden wat er wel en niet al verstuurd is.

Jorg Mulder - Logistics Manager
Quatronic heeft in één workshop ons probleem en proces helder in kaart gebracht en daarna in 6 weken een oplossing gerealiseerd. Het team was enorm betrokken en zeer oplossingsgericht.
oplossing

Met één workshop is een helder begrip ontstaan van de problemen en is het logistieke proces in kaart gebracht. Vervolgens is er on-site in 6 weken een applicatie ontwikkeld, getest en uitgerold.

Deze applicatie zit nu in het hart van de operatie bij de logistieke afdeling.

Het betreft een Inbound/outbound planning, tracking en dashboarding applicatie

  • Workflow gecentreerd
  • Manage taken voor logistieke planners
  • Versimpelde en geautomatiseerde communicatie met transporteurs en warehouses
  • Koppelen van inkoop- en verkooporders vanuit business central

Deze oplossing stelt Natec in staat om te focussen op uitzonderingen en de standaard workflows en communicatie met zo min mogelijk handelingen overzichtelijk uit te voeren.

meer weten

Neem contact op met

Remco

Business Technology Consultant