case

Workflow & Planning Tool in logistieke processen

6

weken tot oplevering

40%

minder tijd nodig voor plannen

> 50%

verbetering in nauwkeurigheid

achtergrond

Natec Sunergy is marktleider in de Benelux met solar producten. Met een assortiment dat nauwkeurig is afgestemd op de dynamische ontwikkelingen binnen de solar industrie, fungeert Natec als de cruciale schakel tussen wereldwijde producenten en de professionele installateurs in Europa.

Afdeling logistiek

De logistieke afdeling bij Natec vervult een sleutelrol tussen inkoop en verkoop. Het is verantwoordelijk voor het afstemmen van inkoop- en verkooporders en logistiek af te handelen.

Inkoop wordt in bulk gedaan op basis van verkoopvoorspellingen waarna de producten, die vervolgens onderweg of op voorraad zijn, worden toegewezen aan verkooporders die in de tussentijd zijn binnengekomen.

Het koppelen van inkooporders aan verkooporders speelt een grote rol, net als een strakke planning en heldere communicatie over het transport tussen warehouses en de klanten. Hierbij vertrouwde Natec Sunergy al jarenlang op een groeiend aantal Excel bestanden.

Quatronic heeft in één workshop ons probleem en proces helder in kaart gebracht en daarna in 6 weken een oplossing gerealiseerd. Het team was enorm betrokken en zeer oplossingsgericht.

Jorg Mulder - Logistics Manager
Natec
Service
OutSystems
Solution
Workflow tracking & monitoring
Logistics planning
Dynamics integration
Sector
Logistics & Supply Chain
uitdagingen

Data integriteit

Er werd door meerdere personen in meerdere Excel bestanden gewerkt die gezamenlijk overzicht moesten bieden in welke orders aan elkaar gekoppeld waren en een workflow over de logistieke opvolging. De meerdere Excel bestanden hadden als risico dat data verloren raakte, inkoop orders dubbel gekoppeld werden aan verschillende verkooporders. Daarnaast moesten de Excel bestanden dagelijks gesynchroniseerd worden met de in- en verkooporders uit Business Central.

Inzicht in de workflow

Het was een bewerkelijk proces om overzicht te bewaren over alle openstaande taken en waar containers met producten zich in de workflow bevonden.

Communicatie

Dagelijks moeten alle betrokken logistieke partners geïnformeerd worden over geplande transporten met vaak nog wijzigende details over de ophaal- of afleverlocaties. Dit betekende veel data uit Excel halen en combineren om vervolgens in emails te delen. Maar ook weer overzicht zien te houden wat er wel en niet al verstuurd is.

No items found.
oplossing

Met één workshop is een helder begrip ontstaan van de problemen en is het logistieke proces in kaart gebracht. Vervolgens is er on-site in 6 weken een applicatie ontwikkeld, getest en uitgerold.

Deze applicatie zit nu in het hart van de operatie bij de logistieke afdeling.

Het betreft een inbound/outbound planning, tracking en dashboarding applicatie

  • Workflow gecentreerd
  • Manage taken voor logistieke planners
  • Versimpelde en geautomatiseerde communicatie met transporteurs en warehouses
  • Koppelen van inkoop- en verkooporders vanuit Business Central

Deze oplossing stelt Natec in staat om te focussen op uitzonderingen en de standaard workflows en communicatie met zo min mogelijk handelingen overzichtelijk uit te voeren.

Cases

Meer succesverhalen

Automatisering van het offerte traject en real-time inzichten

Alpina Group

Financial Services

2

Weken tot een Proof of Concept

4

Maanden tot volledige ingebruikname

80%

Tijdsbesparing in de acceptatie van een offerte

Samen de energietransitie versnellen: Maatwerk Retail Energieplatform

NextEnergy

Energy & Infra

8 maanden

tot go-live

3

applicaties

Automatisering

van alle processen

Datagedreven werken: van onderbuikgevoel naar realtime managementinformatie

NextEnergy

Energy & Infra

Sneller

inzichten

Data-gedreven

oplossing

Warehouse Management: optimalisatie van e-commerce warehouse processen

Ahold Online

Logistics & Supply Chain

> 5%

toename in efficiëntie

Verbeterde

gebruiksvriendelijkheid

Geen

downtime

Slimme aansturing thuisbatterij op onbalans

NextEnergy

Energy & Infra

6 maanden

van idee tot pilot

>10 pilots

met thuisbatterijen

2.5 FTE

ontwikkeling en programma management

Volledige digitale ondersteuning van het productieproces

Cheesepop Food Group

Manufacturing

6 maanden, 2 FTE

bouwen MVP

Traceability

volledig productieproces

Real-time

voorraadinzichten

Een moderne data architectuur met Azure Synapse en Power BI

Stadsverwarming Purmerend

Energy & Infra

2 maanden

tot go-live

Toekomstbestendig

Altijd

actueel

Slimme digitale oplossing voor transportregistratie

Boskalis

Manufacturing

6 weken

tot ontwikkeling

1

FTE

Direct

in gebruikt

Het ontwikkelen van een schaalbare digitale basis

Lifemaxx

Logistics & Supply Chain

1 maand

analyse

360° overzicht

van het IT-landschap

Roadmap

voor komende 5 jaar

Automating emission calculations in construction

Topsector Logistiek

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

tool

2 processen

berekening + vergunning

Exacte

cijfers

Scannerapp: Een solide basis voor innovatie

Container Centralen

Logistics & Supply Chain

vernieuwde

software

Sneller

scannen

Beter

reparatieproces

Assetmanagement & offline inspecties

Smart-AIS

Manufacturing

40%

tijdswinst op inspecties

8 weken

MVP ontwikkeltijd

4 maanden

totale ontwikkeltijd

My CC: een compleet klantenportaal voor bestellingen en beheer

Container Centralen

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

systeem

Betrouwbaar

info

Actueel

inzichten

Low-code en BI voor datagedreven klant- en productinzichten

Alpina Group

Financial Services

1

maand

Gecentraliseerd

inzichten

Visualiseren

van data

Digitalisering van onderhouds- en vervangingsprocessen

Defensie fabrikant

Manufacturing

3 maanden

bouwen en integreren met alle systemen

>40%

sneller proces & afname fouten

Volledig

digitale workflow

Digitale self-service voor klanten met inzicht in energieverbruik

Stadsverwarming Purmerend

Energy & Infra

Gebruiksvriendelijke hypotheekadvies tool voor adviseurs en klanten

Proud Experts

Financial Services

Partnerportaal voor centraal project- en contractbeheer

Connekt

Logistics & Supply Chain

3

oplossingen

Sneller

audits

Minder

administratie

Van vaste formulieren naar volledig configureerbare vragenlijsten

Biotronik

Manufacturing

Sneller

inzichten

Hogere

patiëntbetrokkenheid

Makkelijke

dataverzameling

Slim inventaris management van fietsen en batterijen

Cargoroo

Logistics & Supply Chain

3 dagen

tot go-live

5x groei

van klanten en bakfietsen

Alles-in-één

applicatie

Maak een MOve met maatschappelijke impact

Mo the Movement

Registratie van bomen in Nepal

Green Intelligence

Energy & Infra

De Helpful Information App: betrouwbare informatie voor vluchtelingen

Rode Kruis