case

Assetmanagement & offline inspecties

40%

tijdswinst op inspecties

8 weken

MVP ontwikkeltijd

4 maanden

totale ontwikkeltijd

achtergrond

SMART Asset Integrity Solutions (SMART AIS) helpt haar klanten over de hele wereld om ervoor te zorgen dat hun kritieke productie-, distributie- en fabricageprocessen zo efficiënt en veilig mogelijk verlopen. Om dit te doen, biedt het bedrijf tal van diensten om de integriteit van complexe industriële systemen te bewaken, te beoordelen en erover te rapporteren. Deze inspectierapporten helpen haar klanten om te voldoen aan essentiële veiligheidswetgeving en om weloverwogen beslissingen te nemen over onderhoud en eventuele vervanging van deze assets. Om zijn groei te ondersteunen, wist het bedrijf dat het een digitale vervanging nodig had voor papieren inspectieprocessen.

Vier maanden later is er door twee consultants van Quatronic een web-app en een mobiele app gerealiseerd om het hele registratie- en inspectieproces van assets te versnellen. Nu heeft SMART AIS een integrale oplossing voor assetmanagement en de snelheid en efficiëntie die nodig zijn om de bedrijfsgroei te stimuleren en meer waarde te leveren aan haar klanten.

Smart-AIS
Service
OutSystems
Solution
Offline tablet/mobile
Asset mngt.
Digital Document Management System
Inspectie mngt.
Sector
Manufacturing
uitdagingen

Handmatig werk

Het inspectieproces kende veel handmatige, niet-digitale stappen die leidden tot lange doorlooptijden bij het registreren van een asset, het voorbereiden, uitvoeren en beoordelen van een inspectie.

Tot voor kort voerde SMART AIS complexe inspectieplanning, beoordeling en rapportage uit met behulp van meerdere Excel-bestanden en papieren tekeningen. Het was een tijdrovend proces dat het voor het bedrijf moeilijk maakte om op te schalen om aan de groeiende vraag naar onafhankelijke inspectiediensten te voldoen.

Om deze vraag bij te houden en de concurrentie voor te blijven, besloot SMART AIS om te innoveren en hun processen te digitaliseren.

Door real-time inzicht kunnen wij preventieve maatregelen nemen, waardoor de assets van onze klanten productief en veilig blijven.
No items found.
oplossing

Design Sprint

Om een gedegen begrip van het inspectieproces en de uitdagingen te verkrijgen, is een Design Sprint gestart. Een Design Sprint vertaalt ideeën in wireframes en een voorgestelde oplossingsrichting. In twee dagen is er gezamenlijke gewerkt aan een interactief prototype dat als basis heeft gediend voor de ontwikkeling van de oplossing.

MVP

Met behulp van het OutSystems platform kostte het twee Quatronic consultants slechts 8 weken om de Minimum Viable Product (MVP) van de apps te ontwikkelen. Vervolgens is er een pilot gestart en zo voegde de MVP al direct waarde toe aan de organisatie. Vervolgens nog eens 8 weken om de volledige oplossingen uit te rollen. Het automatische test-framework van Quatronic zorgde voor een vlekkeloze livegang voor zowel het web als mobiele applicaties.

Tijdswinst en verbeterde kwaliteit

Met deze oplossing beschikken SMART AIS-medewerkers over een web-based applicatie om alle informatie met betrekking tot de assets van hun klanten te registreren en bij te houden en een offline tablet applicatie om inspecties uit te voeren.

Met deze nieuwe apps kan SMART AIS veel efficiënter werken. Het personeel hoeft niet langer tijd te besteden naar het zoeken van de laatste versie van de documentatie, het handmatig voorbereiden van inspecties en het genereren van rapporten. ”We hebben de doorlooptijden voor inspecties met ongeveer 40% verkort”, zegt Martin. “We hebben het proces gedigitaliseerd. Nu heeft iedereen toegang tot dezelfde, vooraf geregistreerde informatie en kunnen we inspectierapporten onmiddellijk samenstellen wanneer de gegevens van de tablet app worden gesynchroniseerd met de backoffice.”

Bevrijd van de tijdsbeperkingen van de oude handmatige processen, kunnen SMART AIS-medewerkers zich concentreren op het toevoegen van waarde voor hun klanten. Met real-time inzicht hoeven de klanten van het bedrijf niet langer op rapporten te wachten om te beslissen welke maatregelen ze moeten nemen om de integriteit van hun assets te waarborgen.

Cases

Meer succesverhalen

Automatisering van het offerte traject en real-time inzichten

Alpina Group

Financial Services

2

Weken tot een Proof of Concept

4

Maanden tot volledige ingebruikname

80%

Tijdsbesparing in de acceptatie van een offerte

Samen de energietransitie versnellen: Maatwerk Retail Energieplatform

NextEnergy

Energy & Infra

8 maanden

tot go-live

3

applicaties

Automatisering

van alle processen

Datagedreven werken: van onderbuikgevoel naar realtime managementinformatie

NextEnergy

Energy & Infra

Sneller

inzichten

Data-gedreven

oplossing

Workflow & Planning Tool in logistieke processen

Natec

Logistics & Supply Chain

6

weken tot oplevering

40%

minder tijd nodig voor plannen

> 50%

verbetering in nauwkeurigheid

Warehouse Management: optimalisatie van e-commerce warehouse processen

Ahold Online

Logistics & Supply Chain

> 5%

toename in efficiëntie

Verbeterde

gebruiksvriendelijkheid

Geen

downtime

Slimme aansturing thuisbatterij op onbalans

NextEnergy

Energy & Infra

6 maanden

van idee tot pilot

>10 pilots

met thuisbatterijen

2.5 FTE

ontwikkeling en programma management

Volledige digitale ondersteuning van het productieproces

Cheesepop Food Group

Manufacturing

6 maanden, 2 FTE

bouwen MVP

Traceability

volledig productieproces

Real-time

voorraadinzichten

Een moderne data architectuur met Azure Synapse en Power BI

Stadsverwarming Puremerend

Energy & Infra

2 maanden

tot go-live

Toekomstbestendig

Altijd

actueel

Slimme digitale oplossing voor transportregistratie

Boskalis

Manufacturing

6 weken

tot ontwikkeling

1

FTE

Direct

in gebruikt

Automating emission calculations in construction

Topsector Logistiek

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

tool

2 processen

berekening + vergunning

Exacte

cijfers

Scannerapp: Een solide basis voor innovatie

Container Centralen

Logistics & Supply Chain

vernieuwde

software

Sneller

scannen

Beter

reparatieproces

My CC: een compleet klantenportaal voor bestellingen en beheer

Container Centralen

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

systeem

Betrouwbaar

info

Actueel

inzichten

Low-code en BI voor datagedreven klant- en productinzichten

Alpina Group

Financial Services

1

maand

Gecentraliseerd

inzichten

Visualiseren

van data

Digitalisering van onderhouds- en vervangingsprocessen

Defensie fabrikant

Manufacturing

3 maanden

bouwen en integreren met alle systemen

>40%

sneller proces & afname fouten

Volledig

digitale workflow

Digitale self-service voor klanten met inzicht in energieverbruik

Stadsverwarming Puremerend

Energy & Infra

Gebruiksvriendelijke hypotheekadvies tool voor adviseurs en klanten

Proud Experts

Financial Services

Partnerportaal voor centraal project- en contractbeheer

Connekt

Logistics & Supply Chain

3

oplossingen

Sneller

audits

Minder

administratie

Van vaste formulieren naar volledig configureerbare vragenlijsten

Biotronik

Manufacturing

Sneller

inzichten

Hogere

patiëntbetrokkenheid

Makkelijke

dataverzameling

Slim inventaris management van fietsen en batterijen

Cargoroo

Logistics & Supply Chain

3 dagen

tot go-live

5x groei

van klanten en bakfietsen

Alles-in-één

applicatie

Maak een MOve met maatschappelijke impact

Mo the Movement

Registratie van bomen in Nepal

Green Intelligence

Energy & Infra

De Helpful Information App: betrouwbare informatie voor vluchtelingen

Rode Kruis