case

Low-code en BI voor datagedreven klant- en productinzichten

1

maand

Gecentraliseerd

inzichten

Visualiseren

van data

achtergrond

De Alpina Group is één van de grootste tussenpartijen binnen de financiële dienstverlening. Via een uitgebreid netwerk van adviseurs en een centraal aanvraagbureau worden uiteindelijk offertes van allerlei verschillende verzekeraars uitgevraagd en aan de zakelijke klanten voorgelegd. Bijvoorbeeld verzekeringen tegen langdurig zieke werknemers of brand- en inboedelverzekeringen waar je als adviseur allerlei details uit moet vragen om tot een goede offerte te komen.

Alpina Group
Service
Power BI
Solution
BI reports
Sector
Financial Services
uitdagingen

Voor Alpina Group is door Quatronic een tool gebouwd waarmee verzekeringsadviseurs binnen enkele minuten offertes voor hun klanten kunnen genereren en vervolgens ook een aanvraag voor in kunnen dienen, waarover we eerder al deze case beschreven. De basis stond dus.

Gebrek aan inzicht

Inmiddels wordt die tool maandelijks door honderden adviseurs en accepten gebruikt, wat betekent dat er veel data wordt gegenereerd. Echter was het niet duidelijk hoeveel adviseurs en acceptanten nu gebruik maakten van de tool. Daarnaast wilde het management graag inzicht in KPI’s als doorlooptijden, conversie en product sales. Het centraliseren en visualiseren van die data werd daarom één van de nieuwe doelen. Door de verzamelde data op een duidelijke manier in beeld te brengen, kan je namelijk waardevolle inzichten opdoen. Bijvoorbeeld over trends, seizoensinvloeden of onderbenutte kansen.

No items found.
oplossing

Voorafgaand aan het project was al duidelijk welke data getoond moest worden. Omdat we zelf het systeem gebouwd hebben waar de data in te vinden is, was het eenvoudig om deze data beschikbaar te maken. Dit project nam slechts een maand in beslag. De data was namelijk direct beschikbaar, de kennis over de data zat al binnen het ontwikkelteam en daarnaast was de snelheid hoog doordat gebruik werd gemaakt van de low-code capabilities in OutSystems en Power BI.

Het resultaat is een gecentraliseerd dashboard waarin het management inzicht krijgt in de belangrijkste getallen. Zie je als manager bijvoorbeeld een advieskantoor dat uitblinkt in conversie? Dan kan het de moeite waard zijn om te onderzoeken waarom dit hier zo goed gaat en wat andere advieskantoren hiervan zouden kunnen leren. Zo kan inzicht dus leiden tot een betere klantbediening. Daarnaast kan je zien hoeveel producten en van welke maatschappijen er worden aangevraagd, zodat duidelijk wordt welke producten en maatschappijen in trek zijn. Een andere uitkomst kan bijvoorbeeld betere efficiëntie zijn, doordat je inzicht kan krijgen in de grootste kostenposten.

Doordat er gebruik is gemaakt van een gecentraliseerd dashboard in Microsoft Power BI, beschikken alle gebruikers over dezelfde data en is er dus maar één versie van de waarheid. Oftewel, geen gestoei meer met Excel-documenten die niet up-to-date zijn. Het dashboard is interactief, dus kun je als gebruiker gemakkelijk de data filteren en vergelijkingen te maken. Hoe langer de offertetool gebruikt wordt, hoe waardevoller de inzichten worden omdat over tijd steeds duidelijker trends te spotten zijn. Ook is het eenvoudig om nieuwe soorten data toe te voegen en het dashboard zo steeds verder te verrijken.

Cases

Meer succesverhalen

Automatisering van het offerte traject en real-time inzichten

Alpina Group

Financial Services

2

Weken tot een Proof of Concept

4

Maanden tot volledige ingebruikname

80%

Tijdsbesparing in de acceptatie van een offerte

Samen de energietransitie versnellen: Maatwerk Retail Energieplatform

NextEnergy

Energy & Infra

8 maanden

tot go-live

3

applicaties

Automatisering

van alle processen

Datagedreven werken: van onderbuikgevoel naar realtime managementinformatie

NextEnergy

Energy & Infra

Sneller

inzichten

Data-gedreven

oplossing

Workflow & Planning Tool in logistieke processen

Natec

Logistics & Supply Chain

6

weken tot oplevering

40%

minder tijd nodig voor plannen

> 50%

verbetering in nauwkeurigheid

Warehouse Management: optimalisatie van e-commerce warehouse processen

Ahold Online

Logistics & Supply Chain

> 5%

toename in efficiëntie

Verbeterde

gebruiksvriendelijkheid

Geen

downtime

Slimme aansturing thuisbatterij op onbalans

NextEnergy

Energy & Infra

6 maanden

van idee tot pilot

>10 pilots

met thuisbatterijen

2.5 FTE

ontwikkeling en programma management

Volledige digitale ondersteuning van het productieproces

Cheesepop Food Group

Manufacturing

6 maanden, 2 FTE

bouwen MVP

Traceability

volledig productieproces

Real-time

voorraadinzichten

Een moderne data architectuur met Azure Synapse en Power BI

Stadsverwarming Purmerend

Energy & Infra

2 maanden

tot go-live

Toekomstbestendig

Altijd

actueel

Slimme digitale oplossing voor transportregistratie

Boskalis

Manufacturing

6 weken

tot ontwikkeling

1

FTE

Direct

in gebruikt

Het ontwikkelen van een schaalbare digitale basis

Lifemaxx

Logistics & Supply Chain

1 maand

analyse

360° overzicht

van het IT-landschap

Roadmap

voor komende 5 jaar

Automating emission calculations in construction

Topsector Logistiek

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

tool

2 processen

berekening + vergunning

Exacte

cijfers

Scannerapp: Een solide basis voor innovatie

Container Centralen

Logistics & Supply Chain

vernieuwde

software

Sneller

scannen

Beter

reparatieproces

Assetmanagement & offline inspecties

Smart-AIS

Manufacturing

40%

tijdswinst op inspecties

8 weken

MVP ontwikkeltijd

4 maanden

totale ontwikkeltijd

My CC: een compleet klantenportaal voor bestellingen en beheer

Container Centralen

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

systeem

Betrouwbaar

info

Actueel

inzichten

Digitalisering van onderhouds- en vervangingsprocessen

Defensie fabrikant

Manufacturing

3 maanden

bouwen en integreren met alle systemen

>40%

sneller proces & afname fouten

Volledig

digitale workflow

Digitale self-service voor klanten met inzicht in energieverbruik

Stadsverwarming Purmerend

Energy & Infra

Gebruiksvriendelijke hypotheekadvies tool voor adviseurs en klanten

Proud Experts

Financial Services

Partnerportaal voor centraal project- en contractbeheer

Connekt

Logistics & Supply Chain

3

oplossingen

Sneller

audits

Minder

administratie

Van vaste formulieren naar volledig configureerbare vragenlijsten

Biotronik

Manufacturing

Sneller

inzichten

Hogere

patiëntbetrokkenheid

Makkelijke

dataverzameling

Slim inventaris management van fietsen en batterijen

Cargoroo

Logistics & Supply Chain

3 dagen

tot go-live

5x groei

van klanten en bakfietsen

Alles-in-één

applicatie

Maak een MOve met maatschappelijke impact

Mo the Movement

Registratie van bomen in Nepal

Green Intelligence

Energy & Infra

De Helpful Information App: betrouwbare informatie voor vluchtelingen

Rode Kruis