Digitalisering van onderhouds- en vervangingsprocessen
We hebben een cruciaal onderhouds- en vervangingsproces gedigitaliseerd en verbeterd met workflow-optimalisaties, een dashboard voor inzichten en procesautomatisering.
Deze fabrikant levert high-tech defensie materieel aan een aantal grote landen. Voor haar klanten is het cruciaal dat de onderdelen wereldwijd snel en correct geretourneerd worden met een logging van de wijzigingen.
Dit proces omvat vele stappen met meerdere stakeholders (denk aan transporteurs, douane, toeleveranciers en de klant).
Deze dienst werd ondersteund door een verouderde access tool en bevatte vele manuele en papier gebaseerde stappen met weinig toelichtingen. Tussendoor werd er ook veel data manueel uitgewisseld met het BAAN ERP pakket.
Defensie fabrikant
Service
Solution
Sector
%20_12.jpg)

Geen uniforme werkwijze
Medewerkers werkten op hun eigen manier, waardoor er geen eenduidige workflow was en het moeilijk werd een uniforme oplossing te implementeren.
Slechte tracking
Door veel handmatig werk en fysieke documenten was het lastig om te zien waar onderdelen zich bevonden en wat de status van bestellingen was.
Verspreide data
Informatie stond in verschillende niet-gekoppelde systemen en e-mails, wat inzicht bemoeilijkte.
Ontbrekende productcatalogus
Onderdelen hebben hun eigen lifecycles; het was moeilijk te zien welke onderdelen end-of-support waren en welke vervangend ingezet konden worden.
Inefficiëntie bij verzendingen
Verzendingen vereisten handmatig opstellen van pakbonnen en het bijhouden van status in verschillende systemen of portals, wat veel tijd kostte
%20_12.jpg)
Uniforme werkwijze
Quatronic heeft in uitvoerige workshops één breed gedragen manier van werken/workflow afgestemd met de klant. Dit is cruciaal als basis van een succesvol project omdat de eindegebruikers het moeten omarmen.
Onderhouds- en vervangingsportaal
Om het process te ondersteunen is een portaal opgeleverd met:
- Een workflow voor elk request met vele automatische checks, communicatie en data raadplegingen uit andere bronnen
- Een dashboard om direct te zien wat de belangrijkste taken zijn om op te pakken
- Een productcatalogus om direct te herkennen welke onderdelen besteld dienen te worden en bij welke leveranciers dat mogelijk is
- Geautomatiseerde pakbon generatie
- Geautomatiseerde order generatie voor verzendingen bij derde partijen.
Quatronic heeft het hele proces in een aantal workshops volledig kunnen doorgronden en snel vertaald in een oplossing die volledig is omarmd door de eindgebruikers.







.avif)





.avif)











