case

Digitalisering van onderhouds- en vervangingsprocessen

3 maanden

bouwen en integreren met alle systemen

>40%

sneller proces & afname fouten

Volledig

digitale workflow

achtergrond

Deze fabrikant levert high-tech defensie materieel aan een aantal grote landen.

Na de oplevering wordt er ook een meerjarig onderhouds- en vervangingsdienst geleverd aan haar klanten.

Voor haar klanten is het cruciaal dat de onderdelen wereldwijd snel en correct geretourneerd worden met een logging van de wijzigingen.

Dit proces omvat vele stappen met meerdere stakeholders (denk aan transporteurs, douane, toeleveranciers en de klant).

Deze dienst werd ondersteund door een verouderde access tool en bevatte vele manuele en papier gebaseerde stappen met weinig toelichtingen. Tussendoor werd er ook veel data manueel uitgewisseld met het BAAN ERP pakket.

Quatronic heeft het hele proces in een aantal workshops volledig kunnen doorgronden en snel vertaald in een oplossing die volledig is omarmd door de eindgebruikers.

Defensie fabrikant
Service
OutSystems
Solution
Logistics planning
BAAN integratie
Workflow tracking & monitoring
Sector
Manufacturing
uitdagingen

Geen uniforme werkwijze

  • De afdeling zag door de bomen het bos niet meer over bestelde onderdelen en bij wie welke actie lag;
  • Medewerkers hielden eigen manieren van werken erop na waardoor er niet een eenduidige workflow was en de acceptatie van een nieuwe uniforme oplossing uitdagend leek.

Geen tracking

Door de vele manuele handelingen en fysieke documenten die werden uitgewisseld was er een slecht overzicht van waar onderdelen zich bevonden en wat de status was van bestelde onderdelen.

Verspreide data

De data om tot een inzicht te komen zat verspreid in verschillende systemen die niet gekoppeld waren en ook grotendeels in mailwisselingen verstopt zaten.

Geen goede productcatalogus

  • De onderdelen waar de eindproducten uit bestaan hebben hun eigen lifecycles;
  • Voor het bestellen en vervangen van onderdelen is het dus belangrijk om inzicht te hebben in welke onderdelen end-of-support zijn EN welke nieuwe onderdelen ter vervanging ingezet kunnen worden.

Inefficiëntie rondom verzendingen

Het regelen van een verzending betekende dat er veel pakbonnen gemaakt werden in Word bestanden en vervolgens manueel in andere systemen opgevoerd moesten worden. Daarna volgen hoe het met de verzending staat betekende weer nabellen of in externe portals inloggen per verzending.

No items found.
oplossing

Uniforme werkwijze

Quatronic heeft in uitvoerige workshops één breed gedragen manier van werken/workflow afgestemd met de klant. Dit is cruciaal als basis van een succesvol project omdat de eindegebruikers het moeten omarmen.

Onderhouds- en vervangingsportaal

Om het process te ondersteunen is een portaal opgeleverd met:

  • Een workflow voor elk request met vele automatische checks, communicatie en data raadplegingen uit andere bronnen;
  • Een dashboard om direct te zien wat de belangrijkste taken zijn om op te pakken (ook wanneer taken extern belegd zijn);
  • Een productcatalogus om direct te herkennen welke onderdelen besteld dienen te worden en bij welke leveranciers dat mogelijk is;
  • Geautomatiseerde pakbon generatie;
  • Geautomatiseerde order generatie voor verzendingen bij derde partijen en ophalen van updates over de verzendingen;
Cases

Meer succesverhalen

Automatisering van het offerte traject en real-time inzichten

Alpina Group

Financial Services

2

Weken tot een Proof of Concept

4

Maanden tot volledige ingebruikname

80%

Tijdsbesparing in de acceptatie van een offerte

Samen de energietransitie versnellen: Maatwerk Retail Energieplatform

NextEnergy

Energy & Infra

8 maanden

tot go-live

3

applicaties

Automatisering

van alle processen

Datagedreven werken: van onderbuikgevoel naar realtime managementinformatie

NextEnergy

Energy & Infra

Sneller

inzichten

Data-gedreven

oplossing

Workflow & Planning Tool in logistieke processen

Natec

Logistics & Supply Chain

6

weken tot oplevering

40%

minder tijd nodig voor plannen

> 50%

verbetering in nauwkeurigheid

Warehouse Management: optimalisatie van e-commerce warehouse processen

Ahold Online

Logistics & Supply Chain

> 5%

toename in efficiëntie

Verbeterde

gebruiksvriendelijkheid

Geen

downtime

Slimme aansturing thuisbatterij op onbalans

NextEnergy

Energy & Infra

6 maanden

van idee tot pilot

>10 pilots

met thuisbatterijen

2.5 FTE

ontwikkeling en programma management

Volledige digitale ondersteuning van het productieproces

Cheesepop Food Group

Manufacturing

6 maanden, 2 FTE

bouwen MVP

Traceability

volledig productieproces

Real-time

voorraadinzichten

Een moderne data architectuur met Azure Synapse en Power BI

Stadsverwarming Puremerend

Energy & Infra

2 maanden

tot go-live

Toekomstbestendig

Altijd

actueel

Slimme digitale oplossing voor transportregistratie

Boskalis

Manufacturing

6 weken

tot ontwikkeling

1

FTE

Direct

in gebruikt

Het ontwikkelen van een schaalbare digitale basis

Lifemaxx

Logistics & Supply Chain

1 maand

analyse

360° overzicht

van het IT-landschap

Roadmap

voor komende 5 jaar

Automating emission calculations in construction

Topsector Logistiek

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

tool

2 processen

berekening + vergunning

Exacte

cijfers

Scannerapp: Een solide basis voor innovatie

Container Centralen

Logistics & Supply Chain

vernieuwde

software

Sneller

scannen

Beter

reparatieproces

Assetmanagement & offline inspecties

Smart-AIS

Manufacturing

40%

tijdswinst op inspecties

8 weken

MVP ontwikkeltijd

4 maanden

totale ontwikkeltijd

My CC: een compleet klantenportaal voor bestellingen en beheer

Container Centralen

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

systeem

Betrouwbaar

info

Actueel

inzichten

Low-code en BI voor datagedreven klant- en productinzichten

Alpina Group

Financial Services

1

maand

Gecentraliseerd

inzichten

Visualiseren

van data

Digitale self-service voor klanten met inzicht in energieverbruik

Stadsverwarming Puremerend

Energy & Infra

Gebruiksvriendelijke hypotheekadvies tool voor adviseurs en klanten

Proud Experts

Financial Services

Partnerportaal voor centraal project- en contractbeheer

Connekt

Logistics & Supply Chain

3

oplossingen

Sneller

audits

Minder

administratie

Van vaste formulieren naar volledig configureerbare vragenlijsten

Biotronik

Manufacturing

Sneller

inzichten

Hogere

patiëntbetrokkenheid

Makkelijke

dataverzameling

Slim inventaris management van fietsen en batterijen

Cargoroo

Logistics & Supply Chain

3 dagen

tot go-live

5x groei

van klanten en bakfietsen

Alles-in-één

applicatie

Maak een MOve met maatschappelijke impact

Mo the Movement

Registratie van bomen in Nepal

Green Intelligence

Energy & Infra

De Helpful Information App: betrouwbare informatie voor vluchtelingen

Rode Kruis