Connekt - Partnerportaal
Verlichting van de administratieve last voor programmamanagers en ondersteuning van verplichte auditing
Connekt is een onafhankelijk netwerk van overheden, bedrijven en kennisinstellingen dat samenwerkt aan slimme en duurzame mobiliteit en logistiek. Als stichting faciliteert Connekt samenwerking en kennisdeling om innovatieve oplossingen te realiseren voor bereikbaarheid, klimaat en digitalisering.
Programmamanagers van Connekt beheren vaak tientallen tot honderden projecten tegelijkertijd. Dit bracht verschillende uitdagingen met zich mee.
Gebrek aan overzicht
Communicatie verliep via e-mail en Microsoft Teams, waardoor het moeilijk was om alle projecten en documenten gestructureerd bij te houden.Daar komt nog eens bij dat elke programmamanager meer dan 100 projecten onder zijn hoede kan hebben.
Complexe betalingen
Betalingen aan leveranciers konden alleen plaatsvinden bij specifieke projectmijlpalen, wat nauwkeurige voortgangsregistratie vereiste.
Tijdrovend opstarten nieuwe projecten
Het verantwoorden van keuzes, kosten en leveranciers vergde veel handmatig werk en ongestructureerde administratie.
Wij ontwikkelden een Partnerportaal met drie kernfunctionaliteiten:
Beheer & auditing van projectdocumenten en betalingen
Volledige wijzigingshistorie per document én inzicht in facturen en betaalmomenten, inclusief wat, waarom, wanneer en door wie iets is aangepast of goedgekeurd.
Efficiëntere samenwerking
Eén centrale plek voor programmamanagers, backoffice en partners om documenten, facturen en betalingen te beheren, waardoor processen overzichtelijker en sneller verlopen.
Koppeling met Power BI
Automatische financiële rapportages op basis van actuele project- en betalingsgegevens uit het portaal.
