case

Maak een MOve met maatschappelijke impact

achtergrond

De missie van MO the movement is om bedrijven te inspireren en in staat te stellen een positieve impact op de samenleving te hebben door middel van vrijwilligerswerk.

Via MO the movement krijgen werknemers de mogelijkheid om een deel van hun werktijd te besteden aan maatschappelijke projecten of goede doelen. Door bedrijven te verbinden met vrijwilligerskansen, krijgen werknemers de tijd en ruimte om bij te dragen aan een maatschappelijk doel dat hen aanspreekt. Tegelijkertijd wordt de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de bedrijven bevorderd en inzichtelijk gemaakt.

Een business idee hebben is één maar om dit idee vervolgens om te zetten in een architectuur voor een platform heb je professionals nodig. Bij Quatronic heb ik deze professionals gevonden. Ze zijn niet alleen een partner die ontwikkelt, maar ook een die echt meedenkt. Dat ze ook direct klant zijn geworden getuigt van veel vertrouwen en dat is wederzijds.

Karlijn L'Ortye - Founder MO the movement
Mo the Movement
Service
OutSystems
Solution
SDG rapportages
Klantportaal
Sector
uitdagingen

De uitdaging begon met een gaaf idee: een slim matchingsplatform bouwen. Maar als je een bedrijf wilt starten is er meer nodig dan een idee en de technologie. Er moest ook gewerkt worden aan het definiëren van een visie, het ontwikkelen van een businessmodel, en het veroveren van een positie in de markt. Bij Quatronic zijn we niet alleen geïnteresseerd in het bouwen van oplossingen; we willen ook strategisch meedenken en adviseren. Daarom zijn we deze samenwerking aangegaan als partnerschap, waarbij we een duurzame relatie hebben opgebouwd met MO the Movement.

No items found.
oplossing

Proces

  1. Requirements Verzamelen: In een tweedaagse workshop met het MO the Movement-team hebben we de specifieke behoeften en uitdagingen in kaart gebracht.
  2. Ontwerp & Prototyping: Vervolgens hebben we een high-fidelity prototype gemaakt om de oplossing te visualiseren en feedback te verzamelen van zowel MO the Movement als potentiële klanten en investeerders.
  3. Ontwikkeling: Binnen 3 maanden hebben we een Minimal Viable Product (MVP) opgeleverd met behulp van OutSystems (ODC). Regelmatige feedbacksessies en continue communicatie met stakeholders maakt dat we snel aanpassingen hebben kunnen maken en prioriteiten te stellen op basis van klantbehoeften. Dit resulteert in een snelle time-to-market en hoge klanttevredenheid.
  4. Testen & Implementatie: Verschillende vrijwilligersorganisaties en bedrijven zijn betrokken geweest bij de ontwikkeling van het platform. Op dit moment zitten we in een pilotfase, waarin we zoveel mogelijk feedback verzamelen van eindgebruikers. Deze feedback wordt meegenomen in de verdere doorontwikkeling.

Resultaat

In slechts drie maanden tijd hebben we een matchingplatform opgeleverd dat de aanpak voor bedrijfs-vrijwilligerswerk volledig heeft gemoderniseerd. Het platform heeft een duidelijke positionering in de markt,  en ondersteunt een groeiend netwerk van gebruikers en vrijwilligerskansen. Daarnaast sluit aan bij het business model van MO the movement.

Het platform is uniek in het berekenen van matchingspercentages. Hierdoor kunnen vrijwilligers direct de top 3 vacatures vinden die het best aansluiten bij hun interesses, vaardigheden en beschikbare uren. Dit  vereenvoudigt het zoeken naar geschikt vrijwilligerswerk aanzienlijk.

Het eenvoudige gebruik van het platform leidt tot verhoogde betrokkenheid van medewerkers, en hogere deelnamepercentages. Hierdoor kunnen bedrijven en hun werknemers effectiever bijdragen aan maatschappelijke doelen.

Daarnaast biedt het uitgebreide analyse- en rapportagemogelijkheden, waardoor de impact op de Sustainable Development Goals (SDGs), meetbaar en inzichtelijk wordt voor bedrijven.

Cases

Meer succesverhalen

Automatisering van het offerte traject en real-time inzichten

Alpina Group

Financial Services

2

Weken tot een Proof of Concept

4

Maanden tot volledige ingebruikname

80%

Tijdsbesparing in de acceptatie van een offerte

Samen de energietransitie versnellen: Maatwerk Retail Energieplatform

NextEnergy

Energy & Infra

8 maanden

tot go-live

3

applicaties

Automatisering

van alle processen

Datagedreven werken: van onderbuikgevoel naar realtime managementinformatie

NextEnergy

Energy & Infra

Sneller

inzichten

Data-gedreven

oplossing

Workflow & Planning Tool in logistieke processen

Natec

Logistics & Supply Chain

6

weken tot oplevering

40%

minder tijd nodig voor plannen

> 50%

verbetering in nauwkeurigheid

Warehouse Management: optimalisatie van e-commerce warehouse processen

Ahold Online

Logistics & Supply Chain

> 5%

toename in efficiëntie

Verbeterde

gebruiksvriendelijkheid

Geen

downtime

Slimme aansturing thuisbatterij op onbalans

NextEnergy

Energy & Infra

6 maanden

van idee tot pilot

>10 pilots

met thuisbatterijen

2.5 FTE

ontwikkeling en programma management

Volledige digitale ondersteuning van het productieproces

Cheesepop Food Group

Manufacturing

6 maanden, 2 FTE

bouwen MVP

Traceability

volledig productieproces

Real-time

voorraadinzichten

Een moderne data architectuur met Azure Synapse en Power BI

Stadsverwarming Puremerend

Energy & Infra

2 maanden

tot go-live

Toekomstbestendig

Altijd

actueel

Slimme digitale oplossing voor transportregistratie

Boskalis

Manufacturing

6 weken

tot ontwikkeling

1

FTE

Direct

in gebruikt

Het ontwikkelen van een schaalbare digitale basis

Lifemaxx

Logistics & Supply Chain

1 maand

analyse

360° overzicht

van het IT-landschap

Roadmap

voor komende 5 jaar

Automating emission calculations in construction

Topsector Logistiek

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

tool

2 processen

berekening + vergunning

Exacte

cijfers

Scannerapp: Een solide basis voor innovatie

Container Centralen

Logistics & Supply Chain

vernieuwde

software

Sneller

scannen

Beter

reparatieproces

Assetmanagement & offline inspecties

Smart-AIS

Manufacturing

40%

tijdswinst op inspecties

8 weken

MVP ontwikkeltijd

4 maanden

totale ontwikkeltijd

My CC: een compleet klantenportaal voor bestellingen en beheer

Container Centralen

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

systeem

Betrouwbaar

info

Actueel

inzichten

Low-code en BI voor datagedreven klant- en productinzichten

Alpina Group

Financial Services

1

maand

Gecentraliseerd

inzichten

Visualiseren

van data

Digitalisering van onderhouds- en vervangingsprocessen

Defensie fabrikant

Manufacturing

3 maanden

bouwen en integreren met alle systemen

>40%

sneller proces & afname fouten

Volledig

digitale workflow

Digitale self-service voor klanten met inzicht in energieverbruik

Stadsverwarming Puremerend

Energy & Infra

Gebruiksvriendelijke hypotheekadvies tool voor adviseurs en klanten

Proud Experts

Financial Services

Partnerportaal voor centraal project- en contractbeheer

Connekt

Logistics & Supply Chain

3

oplossingen

Sneller

audits

Minder

administratie

Van vaste formulieren naar volledig configureerbare vragenlijsten

Biotronik

Manufacturing

Sneller

inzichten

Hogere

patiëntbetrokkenheid

Makkelijke

dataverzameling

Slim inventaris management van fietsen en batterijen

Cargoroo

Logistics & Supply Chain

3 dagen

tot go-live

5x groei

van klanten en bakfietsen

Alles-in-één

applicatie

Registratie van bomen in Nepal

Green Intelligence

Energy & Infra

De Helpful Information App: betrouwbare informatie voor vluchtelingen

Rode Kruis