In short

Het ontwikkelen van een schaalbare digitale basis

1 month

analysis

360° view

van het IT-landschap

5 years

voor komende 5 jaar

achtergrond

Lifemaxx is een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in professionele fitnessapparatuur en levert aan sportscholen, health clubs en bedrijfsfitnesscentra in heel Europa. Om verdere groei en schaalbaarheid te ondersteunen, vroeg Lifemaxx aan Quatronic om hun digitale volwassenheid te beoordelen en een strategie te ontwikkelen om processen te optimaliseren en systemen te moderniseren.

Lifemaxx
Service
Digital strategy consulting
Solution
Digital strategy
Sector
Logistics & Supply Chain
uitdagingen

De eerste stap was een grondige analyse van de huidige situatie: de bestaande werkwijzen, processen en gebruikte systemen. We hielden interviews met afdelingsleiders uit de hele organisatie. De belangrijkste bevindingen waren:

Veelal handmatige processen

Veel dagelijkse werkzaamheden, zoals orderverwerking en financiële controles, werden handmatig uitgevoerd, wat leidde tot inefficiënties en een verhoogd risico op fouten.

Gefragmenteerde systemen

Er was geen integratie tussen de verschillende tools, wat resulteerde in dubbel werk en een gebrek aan inzicht over afdelingen heen.

Ontbrekende kernsystemen

Essentiële digitale tools, zoals een Customer Relationship Management (CRM), Product Information Management (PIM), Warehouse Management System (WMS) en ticketing-/selfserviceplatform, ontbraken.

Beperkte analyses & rapportages

Er was onvoldoende datagedreven inzicht om goed onderbouwde beslissingen te nemen en prestaties te monitoren.

No items found.
Solution

Een vijfjarenplan voor digitale groei

Ons advies beschreef de ideale to-be situatie en bevatte een roadmap met stappen om het digitale plan te realiseren. Om tot de beste aanpak te komen, vergeleken we drie scenario’s op basis van belangrijke criteria: schaalbaarheid, gebruikservaring (UX/UI), implementatiegemak, kosten, en aansluiting bij de bedrijfstype.

1. Verbeteren van het huidige landschap

Het integreren van bestaande tools en workflows onder één gemeenschappelijk platform, en het toevoegen van nieuwe systemen alleen waar functies ontbraken.

2. All-in-one systeem

Het implementeren van één enkel platform met ingebouwde functionaliteiten voor alle bedrijfsprocessen, met zo min mogelijk externe apps.

3. Best-of-breed benadering

Het selecteren van de beste, meest gespecialiseerde systemen per bedrijfsfunctie en deze met elkaar integreren.


Het resultaat biedt een duidelijke richting om handmatig werk te verminderen, dataconsistentie te verbeteren en een schaalbare, toekomstbestendige operationele basis te creëren.

Want to know more?

Cases

Meer succesverhalen

Container Centralen: a solid basis for innovation

Alpina Group: Automation of the quote process

My CC: a complete customer portal

Asset management & offline inspections

SMART Asset Integrity Solutions

Manufacturing

40%

tijdswinst op inspecties

8 weken

MVP ontwikkeltijd

4 maanden

totale ontwikkeltijd

Accelerating the energy transition together

NextEnergy

Energy & Infra

8 maanden

tot go-live

3

applicaties

Automatisering

van alle processen

NextEnergy goes from gut feeling to data-driven steering

NextEnergy

Energy & Infra

Sneller

inzichten

Data-gedreven

oplossing

Quatronic helps a retail market leader with its e-commerce warehouse processes.

Ahold Online

Logistics & Supply Chain

> 5%

toename in efficiëntie

Verbeterde

gebruiksvriendelijkheid

Geen

downtime

NextEnergy: smart home battery control for imbalance

NextEnergy

Energy & Infra

6 maanden

van idee tot pilot

>10 pilots

met thuisbatterijen

2.5 FTE

ontwikkeling en programma management

Cheesepop Food Group - complete digital support of the production process

Cheesepop Food Group

Manufacturing

6 maanden, 2 FTE

bouwen MVP

Traceability

volledig productieproces

Real-time

voorraadinzichten

A modern data architecture with Azure Synapse and Power BI for SVP

Stadsverwarming Puremerend

Energy & Infra

2 maanden

tot go-live

Toekomstbestendig

Altijd

actueel

Transport registration for Boskalis

Boskalis

Manufacturing

6 weken

tot ontwikkeling

1

FTE

Direct

in gebruikt

Automating emission calculations in construction

Topsector Logistiek

Logistics & Supply Chain

Alles-in-één

tool

2 processen

berekening + vergunning

Exacte

cijfers

How Alpina Group Combines Low-Code and Business Intelligence

Alpina Group

Financial Services

1

maand

Gecentraliseerd

inzichten

Visualiseren

van data

Natec digitizes critical logistics processes

Natec

Logistics & Supply Chain

6

weken tot oplevering

40%

minder tijd nodig voor plannen

> 50%

verbetering in nauwkeurigheid

Defence manufacturer digitizes and improves its crucial maintenance and replacement process

Defensie fabrikant

Manufacturing

3 maanden

bouwen en integreren met alle systemen

>40%

sneller proces & afname fouten

Volledig

digitale workflow

A customer portal for Purmerend District Heating

Stadsverwarming Puremerend

Energy & Infra

A mortgage advice tool for Proud Experts

Proud Experts

Financial Services

Connekt Partner Portal

Connekt

Logistics & Supply Chain

3

oplossingen

Sneller

audits

Minder

administratie

A flexible questionnaire tool for Biotronik

Biotronik

Manufacturing

Sneller

inzichten

Hogere

patiëntbetrokkenheid

Makkelijke

dataverzameling

An app for Cargoroo in 3 days

Cargoroo

Logistics & Supply Chain

3 dagen

tot go-live

5x groei

van klanten en bakfietsen

Alles-in-één

applicatie

Make a MOve with Corporate Social Responsibility

Tree registration in Nepal

Green Intelligence

Energy & Infra

Providing reliable information to refugees via the Helpful Information App